Dramatik in pa husknuten

Här i Berlin pagar demonstrationer ständigt, nästan varje helg. Vi har ganska bra koll pa när det är en demonstration för vi ser helikoptern som övervakar alltihop fran var balkong. I omradet som vi bor i, bor det manga vänsterradikala sa tyvärr halls manga demonstrationer här. Idag är det en massa nynazister som demonstrerar. Och självklart kommer vänster-folket att halla en motdemonstration. Jag har precis varit och shoppat  lite och pa vägen hem pa sparvagnen sag jag en massa demonstranter som tydligen hade avvikit fran demonstrationstaget för det var poliser överallt som försökte stoppa dom. Även nu när jag sitter här hemma och skriver sa hör jag dom skrika i megafon. Helt galet. Nyss var jag ute pa balkongen och da sag jag en massa folk som sprang pa kyrkogarden nedanför oss. Bäst att jag haller mig inne. Varat hus är ju heller inte precis älskat av vänsterradikalerna. Manga nybyggda hus är i vart omrade blir nedskjutna av färgpistoler (eller vad det nu kan heta) och fönster vid en ingang har blivit krossat. Vi har nu tva vakter som gar här och vaktar om nätterna. Ocksa helt galet. Nej, nu ska jag sätta mig pa terassen med ett glas vin och se om nagot mer sker.....

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Usch lillstrumpa nu blir jag orolig för dig ... Kom hem nu genast!! Läskigt med en massa såna saker.. Du ahr inte berätatt för mamma eller? Då blir hon säkert jätteorolig .. Jobbar du ikväll eller kan vi prata jag tränar men är hemma till sju o ska äta lite men sen kan vi prata efetr det om du kan. Mezza mig ... Kram kram i massor till er

2009-10-11 @ 11:33:25
Postat av: Elin Ö

Shit va läskigt d låter! Var rädda om er!!! Kram!

2009-10-11 @ 12:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0